Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 19.05.2024, 09:14

Бібліотека спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №6 м.Прилуки

Меню сайту
Категорії розділу
Наші статті [3]
Цікаві заходи [5]
Робота з бібліотечним активом
У нас сьогодні так
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 5
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Цікаві заходи

Подорож з казковими героями

Дитя моє, права дитини

ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

напевне знати в наші дні:

коли з тобою справедливо

вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам'ять

Порадь і друзям почитать.

С. Виклюк

Наша держава дбає про дітей, але і в нашій країні є випадки, коли порушуються права дитини. Є ще багато проблем і, можливо, частину їх зможете вирішити ви, коли станете дорослими. Ви ще дуже юні, але повинні знати й розуміти проголошені в Конвенції права, брати активну участь у їх втіленні в життя.

 

«Казкова правова вікторина»

Хід вікторини: ведучі по черзі описують негативні ситуації, у які потрапив той чи інший казковий герой. Учні мають визначити, яке право, визначене Конвенцією про права дитини, було порушено стосовно цього героя.

Ситуація 1

Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Нещасній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.

Яке право порушено стосовно Попелюшки?

(Право дитини па відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають її віку.)

Ситуація 2

За часи письменника Марка Твена в Америці дружба дітей із різних соціальних пластів не схвалювалась і навіть іноді вважалась порушенням суспільної моралі. Чи має право Том Сойєр товаришувати з таким хлопчиком, як Гекльберрі Фін?

(Так, адже Конвенція про права дитини визнає право на свободу асоціацій та свободу мирних зібрань.)

Ситуація З

Мауглі майже з народження жив серед тварин. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною?

(Так, Конвенція визначає, що дитиною вважається кожна людська істота, котра не досягла вісімнадцяти років.)

Ситуація 4

Мауглі не вміє говорити людською мовою — лише видавати незрозумілі для людей звірячі звуки. Чи мають право люди, що знайшли Мауглі в лісі, замкнути його у клітці та поводитися з ним, як із твариною? Які права хлопчика порушено?

(Ні в якому разі. Мауглі може бути визнаний неповноцінною дитиною, і в цьому випадку згідно з Конвенцією йому мають забезпечити гідні умови зростання і виховання. Крім того, Конвенцією суворо заборонене будь-яке жорстоке поводження з дитиною, поводження, що принижує її гідність та шкодить фізичному й психічному здоров'ю)

Ситуація 5

Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено?

(Право на приватне життя, недоторканність житла й таємницю кореспонденції.)

 

Ще пропонуємо правову гру з досвіду роботи нашої бібліотеки для учнів 3-5 класів:

Подорож з казковими героями до Країни Права

Вступне слово: 20 листопада 2011 року виповнюється 22 роки з дня прийняття Генеральною Асамблеєю ООН Конвенції про права дитини. Це найдосконаліший документ, що захищає права дітей.

Сьогодні ми поговоримо про те, які саме права дітей закріплені в Конвенції про права дитини і здійснимо подорож до країни Права разом з відомими казковими героями. Але, сперш ніж ми подорожуватимемо, давайте по словнику знайдемо, що означають слова «декларація» , «конвенція», «асамблея»

Декларація – це латинське слово, що у перекладі означає заява, оголошення.

Конвенція – теж латинське слово. Це угода, міжнародний договір з певних питань.

Асамблея – загальні збори членів якої – не будь міжнародної організації.

 

Зупинка перша «Знаємо свої права»

(тестові запитання. З трьох запропонованих відповідей обрати вірну. Запитання за Конвенцією ООН про права дитини)

 

1. Згідно ст.1 Конвенції ООН про права дитини, до якого віку ми вважаємося дітьми?

- до 16;

- до 21;

- до 18 (якщо за законом, застосованим до цієї дитини, вона не досягає повноліття раніше)

 

2. Згідно ст. 8 Конвенції ООН про права дитини, хто несе основну відповідальність за розвиток дитини, за створення умов для її всебічного розвитку?

- школа;

- батьки;

- вулиця

 

3. Згідно ст. 7 Конвенції ООН про права дитини, кожна дитина після народження і з моменту народження має право на:

- окреме житло;

- ім’я;

- свідоцтво про народження

 

4. Ст. 13 Конвенції ООН про права дитини декларує, що кожна дитина має право вільно висловлювати свою думку; це право включає свободу шукати, одержувати і передавати

- чутки;

- плітки;

- інформацію

5. Ст. 6 Конвенції ООН про права дитини декларує право на

- життя;

- воду;

- повітря

6. Ст. 28 Конвенції ООН про права дитини декларує право на

- безкоштовне лікування;

- отримування домашніх тварин;

- освіту

7. Яка стаття Конвенції ООН про права дитини декларує право на відпочинок і дозвілля?

- 33;

- 32;

- 31

8. Яка стаття Конвенції ООН про права дитини декларує, права на особисте життя, сімейне життя, недоторканість житла, або таємницю кореспонденції?

- 16;

- 15;

- 14.

  

Зупинка друга«Виконуємо свої обов’язки»

(зачитуються уривки з казок, у яких герої не виконують своїх обов’язків. Потрібно назвати які)

Основні обов’язки :

1. Систематично та глибоко оволодівати знаннями та навиками (учитися).

2. Дотримуватися вимог законодавства України (не порушувати закону).

3. Дотримуватися моральних та етичних норм (слухатися старших, чемно себе поводити, допомагати слабшим тощо).

4. Виконувати вимоги статуту школи.

5. Берегти природу, пам’ятки історії та культури.

1. О. Толстой «Золотий ключик, або пригоди Буратіно»

«Рано – вранці Буратіно поклав абетку в торбинку і підстрибом побіг до школи… До школи треба було повертати праворуч, музика лунала ліворуч. Буратіно почав спотикатися. Ноги самі повертали до моря, де грала музика.

- Школа ж нікуди ж не втече ж, - сам собі голосно промовив Буратіно, - я тільки погляну, послухаю – і бігцем до школи!

Що є духу він кинувся бігти до моря.»

(Перший обов’язок усіх дітей це учитися, систематично та глибоко оволодівати знаннями та навиками. Буратіно цього обов’язку не виконував)

2. Народна казка «Котик та півник»

«Були собі котик та півник, і були вони у великій приязні. Котик, було, йде їсти добувати, а півник сидить та хату глядить.

То котик наказує:

- Ти ж нікого не пускай та й сам не виходь, хоч би хто й кликав.

- Добре, добре – каже півник.

Навідала півника лисиця та й надумала його підманити. Прийшла раз уночі, насипала півникові під вікном золотої пшенички, а сама засіла під кущем.

Зранку глянув півник у віконце – бачить: нікого нема, тільки пшеничка попід вікном розсипана.

- Піду – но я трошки подзьобаю – нікого нема, ніхто мене не побачить, то й котикові не скаже.

Тільки – но півник за поріг, а лисичка його хап! – та й помчала до своєї хати.»

(Обов’язок усіх дітей – слухатися старших - батьків, учителів. Дотримуватися моральних та етичних норм. Півник забув про свою обіцянку Котикові, зачинитися у хатці і не виходити, не послухався його)

Категорія: Цікаві заходи | Додав: Наталя (01.01.2014)
Переглядів: 1147 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Звіримо час?
Ми святкуємо
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Календар
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz